شهردار مشهد گفت: توسعه شهر مشهد به سمت شرق این کلانشهر از سیاست‌های اصلی در سطح ملی و استان خراسان رضوی است، مدیریت شهری نیز با این رویکرد طرح‌های خود را اجرایی می‌کند.

شهردار مشهد: توسعه شهر به سمت شرق رویکرد اصلی است

به گزارش قدس خراسان، محمدرضا قلندر شریف روز پنجشنبه در آیین بهره‌برداری از پل دوم و اصلاح هندسی ورودی جاده سرخس به مشهد بر روی مسیل طرق در شهرک شهید باهنر و بهسازی دیواره و کف‌سازی مسیل طرق، افزود: شهرداری به کمک شورا طرح‌های مختلفی در شرق تعریف کرده و طرح‌های بزرگی در این منطقه اجرا شده که بیانگر نگاه ویژه به این محدوده است.

وی اضافه کرد: پل رسالت، پل دهرود و دوربرگردان شهید میرزایی به عنوان کلان‌طرح های مشهد در این مناطق به بهره‌برداری رسید و استخر شهید قربانی نیز پس از سال‌ها بلاتکلیفی، سال قبل به بهره‌برداری رسید.

شهردار مشهد ادامه داد: پل ورودی جاده سرخس ناایمن بود که در این راستا پل دوم و اصلاح هندسی ورودی جاده سرخس با مشهد بر روی مسیل طرق در شهرک شهید باهنر امروز به بهره‌برداری رسید.

شهردار مشهد: توسعه شهر به شرق راهبرد اصلی است

منطقه ۶ با بیشترین حجم پروژه‌های شهری در مشهد

شهردار منطقه ۶ مشهد نیز در این مراسم اظهار کرد: باتوجه به نگاه ویژه مدیریت شهر به مناطق در حال توسعه، اعتبارات خوبی به این مناطق اختصاص داده شده است.

حسین بنایی‌منش افزود: پارسال در این منطقه ۴۰۱ پروژه با اعتبار هفت هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار در مسیر اجرا قرار گرفت که بیشترین حجم پروژه در بین مناطق سیزده‌گانه است.

وی ادامه داد: طرح‌های این منطقه ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان سال به بهره‌برداری کامل می رسد.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز اظهار کرد: اصلی‌ترین ورودی ها به مشهد از مسیر شهرستان‌های نیشابور و قوچان است.

پوریا محمدیان‌یزدی افزود: ورودی مشهد از سمت سرخس، یک محور ترانزیتی است که از این محور بار و کالا جابه‌جا می‌شود و کارکرد صنعتی دارد.

وی ادامه داد: در سال های گذشته سکونت مردم در این محور شکل گرفته و بنا شد با طرح‌های سیاست‌گذاری شده توسط شورا، این محور ساماندهی شود.

معاون شهردار مشهد اظهار کرد: طول مسیر جاده و دوربرگردان این پروژه ۳۰۰ متر و طول پل ۶۰ متر است، عرشه بتنی تعریض شده این پل به طول ۱۱.۵ متر با ۶ دهانه هشت متری اجرا شده است.

اختصاص ۷۸ هزار میلیارد ریال اعتبار به حاشیه شهر مشهد

رییس کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد نیز اظهار کرد: ساماندهی و تحول در حاشیه شهر مهم‌ترین رویکرد شورای ششم شهر مشهد است.

مجید طهوریان عسکری افزود: اعتبار اختصاص یافته به حاشیه شهر در سال جاری ۷۸ هزار میلیارد ریال است، همچنین اختصاص ۳۲ هزار میلیارد ریال اعتبارات عمرانی نیز در قالب طرح زود بازده برای اولین بار در تاریخ صدساله در مشهد ثبت شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.